Вітаю Вас, Гість
Головна » 2012 » Лютий » 1 » Семінар практичних психологів та учителів початкових класів
09:22
Семінар практичних психологів та учителів початкових класів
















Школа. Як багато чекань, надій, хвилювань зв'язують діти, батьки, учителі з цим словом. Вступ до школи – це початок нового етапу життя дитини, вступ його у світ знань, нових прав і обов'язків, складних і різноманітних відносин з дорослими й однолітками.

Сучасна школа переживає нині досить складний період, коли здійснюється рішучий поворот педагогічного процесу до особистості школяра. Нова школа має поважати гідність кожного учня, його індивідуальні запити й інтереси, створювати сприятливі умови для самопізнання, саморозвитку, самовизначення та самореалізації особистості школяра. В ході навчально-виховної діяльності має відбуватися цілеспрямований розвиток певної системи психічних якостей особистості учня, що так необхідно для сучасного життя.

Врахування характеру взаємодії і використання ефективних прийомів вчителя з класом необхідно співвідносити з особистими індивідуальними особливостями, можливостями і на основі цього будувати стосунки з класом. Цей процес досить складний і довгий. Але, не дивлячись на всі складності, дуже плідний та ефективний.

Однією з суттєвих перешкод на шляху особистісного розвитку дитини нерідко стає надмірне інформаційне перевантаження шкільних програм, що значно обмежує можливості викладання психології в школі. Тому в умовах традиційного навчально-виховного процесу шкільні уроки доцільно наповнювати особливим психологічним змістом, і в цьому вчителеві може допомогти практичний психолог. Нині традиційний урок можна вдосконалити, зокрема, психологічними елементами та прийомами: створення позитивного психологічного настрою на початку уроку; запровадження елементів релаксації в середині чи наприкінці уроку; привернення уваги учнів до свого емоційного стану напередодні проведення уроку; активізація творчої уяви дитини відповідно до теми роботи.

Професійна взаємодія психологів і вчителів має базуватися на взаємозбагаченні необхідними знаннями і вміннями. В процесі взаємодії психолог допомагає вчителеві пізнавати й враховувати індивідуальні особистісні характеристики учнів, зокрема: 1) типологічні (особливості темпераменту); 2) інтелектуальні; 3) характеріологічні (зокрема, виявлені акценти характеру дитини); 4) мотиваційні (провідні мотиви, смисли); 5) комунікативні (здатність до комунікації, особливості поведінки в колективі тощо).

Сьогодні гостро постає питання співпраці  практичних психологів та вчителів початкових класів, адже це – запорука  підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу в цілому і окремо роботи кожного його учасника; розвиток соціально-адаптованої особистості дитини.

Саме тому 25 січня 2012 року на базі Кругляківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся спільний семінар практичних психологів та вчителів початкових класів району.

Тема семінару «Особливості роботи та взаємодія практичного психолога і вчителя початкової школи». Мета семінару: Ознайомлення учасників семінару з особливостями роботи практичного психолога з учнями початкової школи та співпрацею вчителя і психолога.

На семінарі були присутні учителі початкових класів та практичні психологи шкіл району, методист відділу освіти Якубинська О.Б. та методист психологічної служби відділу освіти Гриценко С.В.

Семінар розпочався привітанням директора школи Книша В.Л., який ознайомив присутніх з актуальністю проблеми семінару та його завданнями.

З доповіддю «Особливості роботи та взаємодія практичного психолога з учителями початкових класів» виступив практичний психолог Кругляківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кунєва М.М.

Відкритий урок математики у 1 класі провела учитель Кривобок І.І. Урок-мандрівка був насичений і цікавий. На уроці були використані різні форми і методи організації навчально-виховного процесу.

Після уроку було проведено всебічний аналіз уроку: самоаналіз та зауваження вчителів початкових класів. Психологічний аналіз уроку за різними технологіями провели практичні психологи шкіл району, які відзначили позитивні елементи уроку та зробили власні зауваження.

Підводячи підсумок аналізу уроку, виступили методист Якубинська О.Б. та методист психологічної служби відділу освіти Гриценко С.В. Вони, зокрема, підкреслили, що це перший спільний семінар, який носить практичний характер і якому надається велике значення.

Після обговорення уроку були проведені районні методичні об’єднання вчителів початкових класів та практичних психологів.

Усі учасники отримали матеріали семінару в електронному вигляді.

 На підсумковому обговоренні учителі та психологи висловили свої враження від семінару та побажання щодо проведення подальших семінарів.


Категорія: Нові статті | Переглядів: 1350 | Додав: YYY | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]